Pages

Isnin, 3 Januari 2011

OH!!MRS JERAWAT

Apakah mksod JERAWAT???

Jerawat adalah masalah anak muda tetapi ia juga melibatkan orang dewasa. Jerawat terjadi bila kelenjar minyak mengeluarkan terlalu banyak minyak dan sebum di kulit terutamanya di muka , dada dan belakang iaitu kawasan yang mempunyai banyak bulu roma.Liang minyak yang tersumbat akan menjadi bintik putih jika ia terjadi di bawah kulit atau bintik hitam jika di lapisan luar kulit. Kulit akan menjadi kemerahan jika radang terbentuk di sekeliling liang tersebut.


xpnah tiru gaya mcm ni

             aku x suke jerawat,dale sakit pedih plak 2..
               time nk sapu ubat peh! bpk gler sakit siot..
muke aku jarang ade jerawat tp xtahu nape la skang ni kerap tumbuh..
           xkan berangan sekejap pon jerawat ni nk tumbuh kot..
                          Jahat la mrs jerawat nie!!!!

                  p/s: Berangan bila nak dapat jmpe Johnny Depp

5 ulasan:

  1. hehehe.......alah jerawat jer kan. Sapu ubat nnt ilang lah.....sakit sikit jer...hehehe

    BalasPadam
  2. Hormon tgh berubah tu.. Ikut la petua MM- 5 langkah : Cuci, Toner, Moisturise, Scrub, Mask. InsyaAllah jerawat jarang tumbuh.. (^.^)

    BalasPadam
  3. hehe... nak makin dewasa kot :p

    BalasPadam
  4. org tua2 kata... (org tua yg kata tau..bukan cikmoon) kalau jerawat tumbuh..berangan namanyerr.. tapi klu jerawat byk tumbuh..tu gataiiii nak kawen.. hik hik..

    BalasPadam
  5. hahaha...tlalu mude nk kawen..blom puas nk njoy

    BalasPadam